مدیریت روابط کارکنان – درک مزیت رقابتی با استفاده از فناوری اطلاعات
چکیده
مدیریت روابط کارکنان (ERM) ، روند نوظهوری را در رابطه با مدیریت منابع انسانی با ساخت و حفظ روابط فردی و متقابلاً روابط ارزشمند با کارکنان بر مبنای فناوری اطلاعات تشکیل می دهد. اگرچه این روند تازه تأسیس و رو به رشد است ولی با توجه به مدیریت روابط کارکنان، دانش و توافقات کمی در رابطه با مدیریت روابط کارکنان (ERM) موجود می باشد. بنابراین، مقاله پیش رو بر این تلاش استوار است تا مفاهیم و کاربرد این تحقیق را روشن و بیان سازد. اجزای تشکیل دهنده و استراتژیکی، موئلفه های فناوری و فرایندی در مدیریت روابط کارکنان، مشتق شده و بر اساس نظریه مدیریت ارتباط با ارباب رجوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. به عنوان نتیجه، یک طرح کلی از مفهوم جالب و قابل توجه ارائه می گردد. بر اساس طرح مذکور، پیامدهای عمده برای جزییات مفهومی بیشتر، اساس تئوری و ارزیابی تجربی از مدیریت روابط کارکنان به منظور ارائه دستورالعمل هایی برای تحقیقات آتی، بدست آمده است.
کلمات کلیدی : | Employee relationship management Talent relationship management |
نویسنده: | Stefan Strohmeier |
منبع: | Human Resource Management Review 23 (2013) 93–۱۰۴ |
اصل مقاله انگلیسی: | دارد – برای دانلود اینجا کلیک کنید |
دسته بندی: | مقالات مدیریت |
تاریخ انتشار | ۲۰۱۳ |
تعداد صفحات: | ۲۱ |
قابلیت ویرایش: | دارد – فایل word |
قیمت (تومان) : | ۹۰۰۰ |