سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای تاریخ برگزاری ، نحوه پرینت كارت و محل رفع نقص كارت شركت در آزمون سراسری سال ۹۵ را اعلام کرد
به گزارش سایت پی ان یو نیوز سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه خود اعلام کرد : کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۰ تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان تا چهارشنبه ۲۳ تیرماه می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org کارت خود را مشاهده کرده و پرینت آن را تهیه کنند.
با توجه به اینکه برای هر یک از داوطلبان در هر گروه آزمایشی یک کارت ورود به جلسه صادر شده است داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده اند باید علاوه بر گروه اصلی خود برحسب مورد، کارت آزمون گروه های آزمایشی دوم و سوم را نیز دریافت کنند
داوطلبان پس از پرینت کارت خود باید آن را کنترل کنند و در صورت نقص، مواردی که به آزمون بر نمی گردد را به صورت اینترنتی و موارد مربوط به آزمون را پیش از برگزاری آزمون رفع کنند.
داوطلبان دارای نقص کارت تنها در صورتی که کارت آزمون آنها از نظر جنس، دین، زبان خارجی، بهیاران و معلولیت دارای نقص باشد حتما باید به باجه های رفع نقص که نشانی آنها در اطلاعیه سازمان سنجش موجود است، مراجعه کنند.
در سایر موارد داوطلب می تواند با ورود به سایت سازمان سنجش تا ۲۵ تیرماه نسبت به تصحیح مورد یا موارد مورد نظر اقدام کند.
آزمون سراسری سال ۹۵ در صبح و بعد از ظهر پنجشنبه ۲۴ و جمعه ۲۵ تیرماه در ۳۶۹ شهر و در ۴۶۷ حوزه امتحانی برگزار می شود.
آزمون علوم ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۲۴ تیر، آزمون هنر در بعد از ظهر پنجشنبه ۲۴ تیر، آزمون علوم تجربی در صبح جمعه ۲۵ تیر و آزمون زبان های خارجی در بعد از ظهر جمعه ۲۵ تیر برگزار خواهد شد.
اطلاعیه سازمان سنجش آموزش كشور درباره تاریخ برگزاری، نحوه پرینت كارت و محل رفع نقص كارت شركت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵
ضمن قبولی طاعات و عبادات ماه مبارك رمضان، پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را تبریك عرض نموده، بدینوسیله به اطلاع كلیه خواهران و برادرانی كه در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ ثبتنام نمودهاند می رساند: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه مورخ ۹۵/۴/۲۴، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه مورخ ۹۵/۴/۲۴، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه مورخ ۹۵/۴/۲۵ و داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه مورخ ۹۵/۴/۲۵ در ۳۶۹ شهرستان و بخش مختلف كشور (به شرح جدول شماره ۱) برگزار خواهد شد. كارتهای شركت در آزمون برای كلیه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ براساس مندرجات بند «الف» این اطلاعیه بر رویپایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش كشور قرار میگیرد و داوطلبان پس از پرینت كارت شركت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی میبایستی "مطابق بند «ب» این اطلاعیه" به حوزههای رفع نقص كارت مندرج در جدول شماره ۲ مراجعه نمایند.
الف- نحوه و زمان پرینت برگ راهنما و كارت شركت در آزمون
كارتهای شركت در آزمون كلیه داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی به همراه برگ راهنمای شركت در آزمون از روز یكشنبه مورخ ۱۳۹۵/۴/۲۰ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۵/۴/۲۳ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا كلیه داوطلبان متقاضی شركت در آزمون، برای پرینت كارت شركت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاعرسانی مذكور مراجعه نموده و با وارد نمودن شماره سریال كارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و كدپیگیری ثبتنام (۱۶ رقمی) و نام و نامخانوادگی، كدملی و سریال شماره شناسنامه یك نسخه پرینت از برگ راهنما و كارت شركت در آزمون تهیه نمایند. بدیهی است داوطلبانی كه در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شدهاند باید علاوه بر پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت كارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم (گروه های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود اقدام نمایند. داوطلبان برای پرینت كارت شركت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و هم چنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است. لذا كلیه داوطلبان باید برای پرینت كارت شركت در آزمون اقدام نمایند.
تذكر مهم: چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا كد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت كارت شركت در آزمون خود نمی شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش كشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا كد پیگیری ثبتنام اقدام نمایند. لازم به ذكر است این امكان برای داوطلبانی فراهم میباشد كه در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی كه اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.
ب- محل رفع نقص كارت شركت در آزمون
محل رفع نقص كارت شركت در آزمون كلیه داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبانهای خارجی بر مبنای شهرستان محل اقامت فعلی آنان كه در بند ۲۶ تقاضانامه ثبت نام، مشخصكردهاند به شرح جدول شماره 1 و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره ۲ این اطلاعیه میباشد.
ج- درصورت مشاهده مغایرت در مندرجات كارت شركت در آزمون، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.
۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی كارت شركت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۳، ۴، ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ ، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۳ (شامل نامخانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم، سهمیه، معدل كتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرك ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرك دیپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، كارمندی، مدرك كاردانی، دانشجوی دوره روزانه، دانشجوی انصرافی، اتباع خارجی و مدرك كارشناسی) كارت شركت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذكور در سایت سازمان و در قسمت ویرایش اطلاعات حداكثر تا تاریخ ۹۵/۴/۲۵ مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.
تبصره۱- داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال ۱۳۸۴ به بعد میباشد چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۳، ۴، ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۶ و ۱۸ كارت شركت در آزمون خود می باشند با توجه به اینكه در زمان ثبت نام اولیه نسبت به تأیید بندهای فوق اقدام و كد سوابق تحصیلی دریافت نموده اند در این مرحله هرگونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ویرایش اطلاعات منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تأیید مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش و محل اخذ مدرك دیپلم داوطلبان میباشد.
تبصره۲- داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال ۱۳۸۳ و قبل از آن میباشد، چنانچه خواستار ویرایش سال اخذ مدرك دیپلم (بند۷) كارت شركت در آزمون خود به سال ۱۳۸۴ و بعد از آن میباشد و در یكی از رشته های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دیپلم خود را اخذ نموده و یا به یكی از رشته های مذكور تغییر میدهند میبایستی كد سوابق تحصیلی دیپلم را از پایگاه اطلاع رسانی این سازمان دریافت و آن را در محل مربوط در صفحه ویرایش اطلاعات وارد نمایند و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرك دیپلم خود اقدام نمایند.
تبصره۳- دانش آموزانی كه سال اخذ مدرك پیش دانشگاهی آنان سال ۱۳۹۱ و بعد از آن میباشد میبایست قبل از پرینت كارت اقدام به درج عنوان مدرك پیشدانشگاهی كرده، و ضمناً این داوطلبان ضرورت دارد با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات كارت شركت در آزمون نسبت به درج كد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی اقدام نمایند. لازم به توضیح است كد سوابق تحصیلی از سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری مربوط به وزارت آموزش و پرورش به آدرس: http://dipcode.medu.irقابل دریافت میباشد.
تبصره ۴- درصورت مشاهده هرگونه مشكل درخصوص نمرات آموزش وپرورش، اطلاعات سوابق تحصیلی، عدم ارسال آنها به سازمان سنجش، مشمول یا غیر مشمول بودن لازم است حداكثر تا تاریخ ۹۵/۴/۲۷ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ دیپلم خود مراجعه نمایید.
– داوطلبان درصورتی كه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۲، ۶، ۸، ۹ و ۱۰ (جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار) كارت شركت در آزمون مشاهده نمودند ضروری است از روز سهشنبه ۹۵/۴/۲۲ لغایت روز چهارشنبه ۹۵/۴/۲۳ از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با به همراه داشتن كارت شناسایی معتبر (كارت ملی و یا شناسنامه عكسدار) شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ این اطلاعیه مراجعه نمایند.
۲- چنانچه سهمیه درخواستی داوطلبی غیر از سهمیه مناطق میباشد و در بند ۱۷ كارت شركت در آزمون سهمیه مناطق درج گردیده است لازم است به ترتیب ذیل عمل نمایند:
۱-۲- كلیه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد كل نیروهای مسلح برای اعلام مغایرت حداكثر تا تاریخ ۹۵/۴/۲۵ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به قسمت ویرایش اطلاعات مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تكمیل نمایند. اطلاعات دریافتی به بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد كل نیروهای مسلح ارسال میگردد و در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه درخواستی داوطلبان اعمال میگردد. در غیر اینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمیباشد.
۲-۲- سایر داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه (بجز داوطلبان مندرج در بند ۱-۲ فوق) برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود لازم است حداكثر تا تاریخ ۹۵/۴/۲۷ به ارگان مربوط (سازمان بسیج مستضعفین و یا وزارت جهاد كشاورزی) مراجعه نمایند. بدیهی است درصورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه در خواستی داوطلبان اعمال میگردد در غیر اینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمیباشد.
۳- چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب دارای اشكالاتی از جمله؛ فاقد مهر بودن عكس، واضح نبودن عكس، عكس به جزء عكس داوطلب (اشتباه عكس) و … میباشد ضروری است از روز سه شنبه ۹۵/۴/۲۲ الی روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۴/۲۳ از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با بهمراه داشتن ۲ قطعه عكس ۴×3، كارت ملی یا شناسنامه عكسدار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقصحوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشكل برطرف گردد.
تبصره: در صورتی كه در این خصوص كارت داوطلب دارای اشكال می باشد و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام ننماید مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وی رفتار خواهد شد.
۴- چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی كارت شركت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می باشد ضروری است از روز سه شنبه ۹۵/۴/۲۲ الی روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۴/۲۳ از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط براساس جدول شماره ۲ این اطلاعیه مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشكل برطرف گردد.
۵- داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقهمندی به رشتههای ذیل به منظور شركت در آزمون عملی میبایست نسبت به انتخاب حداكثر دو مورد از رشتههای تحصیلی جدول ذیل منحصراً به صورت اینترنتی از تاریخ ۱۳۹۵/۴/۲۰ تا ۱۳۹۵/۴/۳۰ از طریق پایگاه اطلاعرسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org اقدام نمایند. با توجه به اینكه پذیرش دانشجو در رشتههای تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ بصورت متمركز و با شرایط خاص صورت میپذیرد داوطلبانی كه اقدام به انتخاب یك/۱ مورد از موارد رشتههای تحصیلی ذیربط برای شركت در آزمون عملی اقدام مینمایند، میبایست نسبت به پرداخت مبلغ ۲۳۰/۰۰۰ (دویست و سیهزار) ریال بابت هزینه آزمون عملی در هر یك از موردهای فوق به صورت اینترنتی به وسیله كارتهای بانكی عضو شبكه شتاب، از تاریخ ۹۵/۴/۲۰ لغایت ۹۵/۴/۳۰ با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی فوقالذكر اقدام نمایند. داوطلبان در صورتی كه متقاضی و علاقمند به شركت در آزمون عملی دو/۲ مورد از موردهای ذیل میباشند میبایست نسبت به پرداخت مبلغ ۴۶۰/۰۰۰ (چهارصد و شصتهزار) ریال بصورت اینترنتی اقدام نمایند. بدیهی است عدم پرداخت هزینه آزمون عملی، به منزله انصراف آنان از شركت در آزمون عملی رشته و یا رشته های مربوط بوده و نهایتاً به مفهوم عدم امكان پذیرش آنان در این رشتهها خواهد بود.
شماره موارد هر یك از رشتهها
|
عنوان رشتهها
|
۲
|
نقاشی ـ ارتباط تصویری ـ هنرهای تجسمی ـ طراحی پارچه و لباس
|
۳
|
طراحی صنعتی
|
۴
|
ادبیات نمایشی
|
۵
|
مجسمهسازی
|
۶
|
موسیقی ایرانی
|
۷
|
موسیقی جهانی
|
۹
|
كتابت و نگارگری
|
۱۰
|
آهنگسازی
|
۱۱
|
بازیگری ـ كارگردانی
|
۱۲
|
طراحی صحنه
|
۱۳
|
نمایش عروسكی
|
۱۴
|
عكاسی
|
۶- آن دسته از داوطلبانی كه در زمان ثبت نام آزمون موفق به اعمال بند موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور نشده اند، میتوانند با پرداخت مبلغ ۹۲/۰۰۰ (معادل نه هزار و دویست تومان) بصورت الكترونیكی به وسیله كارتهای عضو شبكه بانكی شتاب از طریق سایت سازمان سنجش و در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامتگذاری بند فوق از تاریخ۹۵/۴/۲۰ لغایت ۹۵/۴/۲۳ اقدام نمایند.
۷- داوطلبان متقاضی رشتههای دارای شرایط خاص در این آزمون، میبایست نسبت به انتخاب رشته و یا رشتههای مذكور بر اساس اطلاعیه مورخ ۹۵/۴/۱۹ مندرج در پایگاه اطلاعرسانی این سازمان و نیز هفته نامه پیك سنجش روز دوشنبه مورخ ۹۵/۴/۲۱، بصورت درج علامت، منحصراً بصورت اینترنتی و از تاریخ ۹۵/۴/۲۰ تا ۹۵/۴/۳۰ از طریق پایگاه اطلاعرسانی این سازمان اقدام نمایند.
۸- به اطلاع داوطلبان علاقه مند به رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاههای تربیت دبیر شهید رجایی و پردیسهای دانشگاه فرهنگیان میرساند در صورت پذیرش دانشجو در این رشتهها برای سال ۱۳۹۵، اطلاعات لازم درخصوص نحوه اعلام علاقه مندی از داوطلبان برای پذیرش در این دانشگاهها در مرحله انتخاب رشته اطلاعرسانی خواهد شد.
۹- آن دسته از داوطلبان علاقهمند به انتخاب رشتههای تحصیلی مراكز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی كه پذیرش در آنها براساس آزمون صورت میپذیرد، میبایست ضمن شركت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت كارنامه برای انتخاب رشته به سایت مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند.
د- تذكرهای مهم
۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار الزامی است.
۲- درب حوزههای امتحانی صبحها رأس ساعت 7:00 (هفت) صبح و بعدازظهرها رأس ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبحها راس ساعت 7:30 (هفت و سی دقیقه) و بعداز ظهرها راس ساعت ۱۵:۰۰ (سه بعدازظهر) آغاز میگردد. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ حوزههای امتحانی به حوزه امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.
۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن و یك سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
۴- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله كیف دستی، ساك دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و …)، جزوه، كتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اكیداً خودداری نمایند. بدیهی است كه به همراه داشتن هر كدام از وسایل مندرج در این بند:
۴-۱- به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری كه بخشی از آن در بند «ه« آمده است، رفتار خواهد شد.
۴-۲- درصورت همراه داشتن وسایل ذكر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
۵- برای آن دسته از داوطلبان متقاضی شركت در آزمون گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی ، علوم تجربی و زبانهای خارجی كه علاقهمندی خود را برای شركت در آزمون گروه آزمایشی هنر با گذاشتن علامت در ردیف 43 تقاضانامه اعلام داشتهاند، كارت شركت در آزمون گروه هنر نیز جداگانه صادر گردیده است. این دسته از داوطلبان لازم است پرینت كارت شركت در آزمون گروه هنر را نیز علاوه بر پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی مربوط از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور دریافت دارند. به عبارت دیگر برای این قبیل داوطلبان دو كارت شركت در آزمون صادر شده است كه لازم است پرینت هر دو كارت شركت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور دریافت نمایند.
۶- برای آن دسته از داوطلبان متقاضی شركت در آزمون گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و هنر كه علاقهمندی خود را برای شركت در آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی نیز با گذاشتن علامت در ردیف 44 تقاضانامه مشخص كردهاند، كارت شركت در آزمون گروه زبانهای خارجی نیز صادر گردیده است. این دسته از داوطلبان لازم است پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی را نیز علاوه بر كارت گروه آزمایشی مربوط از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور دریافت دارند. به عبارت دیگر برای این قبیل از داوطلبان دو كارت شركت در آزمون صادر شده است كه لازم است پرینت هر دو كارت شركت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور دریافت نمایند.
۷- برای آندسته از داوطلبان متقاضی شركت در آزمون گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی كه علاقهمندی خود را برای شركت در گروه هنر و همچنین گروه زبانهای خارجی با علامتگذاری در ردیفهای ۴۳ و ۴۴ تقاضانامه مشخص كردهاند، سه كارت شركت در آزمون (یك كارت مربوط به گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی و یا علوم انسانی و دو كارت دیگر به ترتیب برای گروه هنر و زبانهای خارجی) صادر شده است. این قبیل از داوطلبان باید پرینت هر سه كارت شركت در آزمون را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور دریافت دارند.
۸- داوطلبان دارای دیپلم كامل بهیاری و آن دسته از بهیاران شاغل كه در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت نام نمودهاند علاوه بر پاسخگویی به دروس عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مربوط، بایستی به دروس اختصاصی بهیاری نیز كه در دفترچه شماره ۳ درج گردیده، پاسخ دهند. برای این قبیل داوطلبان بر روی كارت شركت در آزمون در قسمت بهیاری، كلمه «بلی» مشخص شده است.
۹- داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه گروه آزمایشی علوم انسانی كه دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی و عنوان گواهینامه دوره پیش دانشگاهی نظام جدید آنان علوم و معارف اسلامی (كد ۱۸) میباشد با توجه به ضوابط، لازم است علاوه بر دروس اختصاصی گروه مذكور، درس اصول، عقاید و فقه را نیز امتحان دهند لذا به این داوطلبان توصیه میشود كه به مندرجات برگ راهنما كه به همراه كارت شركت در آزمون از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور قابل دریافت و پرینت میباشد توجه نمایند. وضعیت چنین داوطلبانی كه با توجه به ضوابط (از لحاظ نوع گواهینامه دیپلم و دوره پیش دانشگاهی)، لازم است درس اصول، عقاید و فقه را امتحان دهند دقیقاً در برگ راهنمای شركت در آزمون مشخص شده است.
۱۰- برای آن دسته از داوطلبانی كه یكی از بندهای ۱یا ۲ یا ۳ یا ۴ و یا ۵ ردیف 20 (بند معلولیت) تقاضانامه ثبت نام را علامتگذاری نموده و مدرك مورد تایید از سازمان بهزیستی را نیز در زمان ثبت نام برای سازمان سنجش ارسال نموده اند در مقابل عنوان معلولیت در كارت شركت در آزمون، نوع معلولیت درج شده است. چنانچه داوطلبی یكی از بندهای مذكور را علامتگذاری و مدرك مورد تایید را نیز ارسال نموده ولی در كارت شركت در آزمون وی عنوان معلولیت مشخص نشده، لازم است در یكی از روزهای سهشنبه مورخ ۹۵/۴/۲۲ یا چهارشنبه مورخ ۹۵/۴/۲۳ (روزهای قبل از آزمون) با به همراه داشتن گواهی معلولیت مراتب را سریعاً به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص براساس جدول شماره۲ اطلاع دهد تا قبل از برگزاری آزمون وضعیت وی مشخص گردد.
۱۱- داوطلبان مشمول هر یك از بندهای ۳ و ۴ مندرج در بند (ج) و همچنین بند ۱۰ مندرج در بند (د) فوق لازم است قبل از برگزاری آزمون با مراجعه به باجه رفع نقص براساس جدول شماره ۲ اطلاعیه وضعیت خود را مشخصكرده باشند، بدیهی است در حین اجرای آزمون و بعد از آن اقدامی انجام نخواهد شد.
۱۲- از آنجا كه براساس ضوابط آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ منحصراً آن دسته از داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه كه دارای مدرك پیش دانشگاهی بوده و یا دانش آموز دوره پیش دانشگاهی میباشند، مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون سراسری بودهاند، بنابراین آن دسته از داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه كه به دوره پیش دانشگاهی راه نیافتهاند، مجاز به شركت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ نمیباشند و بدیهی است در صورت شركت در آزمون از گزینش نهایی حذف خواهند شد.
۱۳- با توجه به اینكه سازمان سنجش آموزش كشور در جهت بهبود و ارتقاء كیفی حوزههای برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزهها دارد، خواهشمند است نسبت به تكمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ از تاریخ ۹۵/۴/۲۴ لغایت ۹۵/۴/۳۰ بصورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمائید.
۱۴ – نكاتی مهم در خصوص دفترچههای سوال گروههای آزمایشی پنجگانه و شخصیسازی آنها:
در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ به هر داوطلب در كلیه گروههای آزمایشی یك پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی«دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») در قالب دو بسته نایلونی داده میشود. این بستهها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج گردیده است. داوطلبان دارای دیپلم بهیاری و یا شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی و داوطلبان دارای مدرك دیپلم و پیشدانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچههای عمومی(دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) میبایست به سوالات دفترچه اختصاصی شماره ۳ نیز پاسخ دهند. داوطلبان در كلیه گروههای آزمایشی میبایست پاسخ سوالات دفترچههای عمومی و اختصاصی را در همان یك برگ پاسخنامه تحویل شده علامتگذاری نمایند.
ه- مواردی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری
ماده ۵ – تخلفات وجرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف – ارتكاب هرگونه عملی كه موجب بینظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاههای حافظهدار.
ب – ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
۱ – ارائه مدرك یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شركت در آزمون.
۲ – تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دستاندركاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.
۳ – ثبتنام در آزمون با هویت مجعول یا شركت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.
ج – استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاههای حافظهدار.
د – كمك به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.
ه- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آنها.
و – هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامههای داوطلبان یا سایر مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شركت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
ح – خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شركت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینكه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده ۶ – هیأتهای رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حكم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:
الف – در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار كتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب – در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شركت در آزمون از یك تا ده سال بعد.
تبصره – آراء هیأتهای بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمونها میباشد.
ماده ۷ – در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأتهای رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا یك میلیارد (۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال یا حبس از یك تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاكم دادگستری معرفی مینمایند.
ماده ۸ – ارتكاب هر یك از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یك گروه یا شبكه باشد موجب تشدید مجازات میشود و تشكیل دهنده و سركرده گروه یا شبكه به حداكثر مجازات محكوم میگردد. مجازات هر یك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده برای مرتكب میباشد.
ماده ۹ – رسیدگی در هیأتهای رسیدگی به تخلفات در آزمونها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأتهای انتظامی اعضای هیأت علمی یا كمیتههای انضباطی دانشجویان نیست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محكوم میگردد.
ماده ۱۰ – در صورت محكومیت قطعی فردی به یكی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمونها، قبولی وی در آزمون را ابطال مینماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرك به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغالتحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی میباشند.
ماده ۱۱ – چنانچه با بررسیهای فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اكتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیشدانشگاهی با رتبه و نمره اكتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأتهای بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمونها از داوطلب در یك یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل میآید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی میباشد.
ماده ۱۲ – هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی كه برای افزایش آمادگی داوطلبان شركت در آزمونهای مورد بحث این قانون فعالیت میكند چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشاركت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو میشود و مدیران مسوول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراكز به مجازاتهای پیشبینی شده در این قانون و سایر قوانین محكوم میشوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (۶) میباشد.
تبصره – در مورد آموزشگاههایی كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعیالعموم نیز میتواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.
درخاتمه اضافه می نماید كه واحد پاسخگویی غیرحضوری آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ برای كلیه داوطلبان همه روزه به غیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده پاسخگویی به سوالات میباشد. لذا داوطلبان درصورت نیاز میتوانند سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و یا با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ – 021 به طور مستقیم (واحد پاسخگویی غیرحضوری آزمون سراسری سال 1395 با روابط عمومی سازمان سنجش آموزش كشور) تماس و یا در میان بگذارند.
دریافت فایل جدول شماره ۲ – نشانی محل رفع نقص كارت شركت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ با فرمت: PDF
دریافت فایل جدول شماره ۳ – نشانی محل رفع نقص كارت داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ كه شهرستان محل برگزاری آزمون و رفع نقص كارت ورودی آنان شهرستان تهران می باشد با فرمت: PDF