معماری

دستورالعمل نحوه ادامه ترم دوم در دانشگاه پیام نور

اختصاصی PnuNews.com
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در یک بخشنامه کلی دستورالعمل نحوه ادامه ترم تحصیلی را در روزهای تعطیلی بدلیل کرونا اعلام کرد

 

مرتضی محسنی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور دستورالعملی را صادر کرده است که براساس ان کلیه کلاس های درس پیام نور به صورت الکترونیکی برگزار خواهد

در این دستورالعمل برگزاری کلاس های عملی به بعد از پایان تعطیلی دانشگاه و برگشت به روال عادی خواهد بود

همچنین تبدیل شدند دروس عادی به خودخوان ممنوع اعلام شده است

لازم به ذکر است حذف ترم مطابق این دستورالعمل نیز امکان پذیر نیست

 

دستورالعمل ترم دوم پیام نور

دستور العمل نحوه ادامه ترم دوم پیام نور

 

دستور العمل نحوه ترم دوم پیام نور

دستورالعمل برگزاری ترم دوم پیام نور

 

 

ضمن تبریک سال نو و قدردانی از زحمات همکاران گرامی، در راستای توصیه های بیست گانه مندرج در سند پیوست نامه معاون محترم آموزشی وزارت علوم موارد زیر به استحضار میرسد.

الف: برگزاری کلاسها

١- نیمسال تحصیلی جاری مطابق تقویم آموزشی ابلاغ شده و زمانبندی های مندرج در آن برگزار خواهد شد.

٢- کلیه کلاسها (به استثنای دروس عملی) در همه مقاطع مطابق برنامه ابلاغی مراکز و واحدها به صورت الکترونیکی برگزار میشود.

٣- آن بخش از دروس که کلاس های آن در بهمن ماه گذشته به صورت حضوری و پس از آن در اسفند و در نیمه اول فروردین به صورت الکترونیکی برگزار شده از تاریخ 16 فروردین 99 تا تکمیل جلسات مقرر به صورت الکترونیکی ادامه پیدا خواهد کرد

۴- لازم است اطلاع رسانی کافی برای آگاهی دانشجویان از برنامه برگزاری کلاسها و چگونگی ورود و استفاده از سامانه مربوط انجام شود.

۵- دروسی که به دلیل ماهیت خود قابلیت ارایه به صورت الکترونیکی ندارند (مانند دروس عملی)، پس از مهیا شدن شرایط به صورت فشرده (عنداللزوم با امکان ادامه تا زمان تکمیل جلسات) برگزار خواهد شد. هر گونه فعالیت آموزشی حضوری تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا و ابلاغ از سوی مراجع ذیربط است.

۶- با توجه به نظام آموزشی ترکیبی دانشگاه و عدم الزام حضور در کلاسهای رفع اشکال دروس نظری، با عنایت به بند ٢ و ٣ فوق حذف نیمسال امکان پذیر نیست. موارد خاص غیر مرتبط با الکترونیکی شدن کلاسهای دروس (مانند حوادث، کادر متولی درمان بیماران کرونا، بیماری و امثال آن) مطابق روال معمول و طبق مقررات مربوط قابل بررسی است.

۷- تبدیل درس عادی به خودخوان مجاز نیست

 

 ب: آزمونهای میان ترم:

٨- موکول کردن نمرات میان ترم به فعالیتهایی که ماهیت حضوری دارند مجاز نیست. لازم است مراکز و واحدها با همکاری و هماهنگی مدرسین محترم ذیربط تمهیدات لازم برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی از سایر شیوههای جایگزین (متناسب با ماهیت درس و مطابق تشخیص مدرس ذیربط) را اتخاذ کنند.
مقتضی است اطلاع رسانی کافی در این خصوص انجام شود. انجام اینگونه ارزیابی ها توسط مدرسین محترم الزامی است. لازم است دانشجویان گرامی به شرکت در اینگونه ارزیابیها تشویق شوند. در صورت تداوم طولانی مدت شرایط فعلی، نتایج این ارزیابیها برای تکمیل آموزش و سنجش نیمسال قابل استفاده خواهد بود.

 

پ: جلسات دفاع:

٩- جلسات دفاع از پایان نامه، پروپوزال و رساله به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. سازوکار مربوط متعاقبا به استحضار خواهد رسید.

١٠ – در موارد خاصی که تکمیل تحقیقات مرتبط با پایان نامه و رساله مستلزم فعالیتهای حضوری است و دفاع از پایاننامه یا رساله صرفا به این دلیل به تعویق افتد، در خصوص اعطای مهلت اضافی برای جبران مدت منع فعالیتهای حضوری، به صورت موردی با ارایه گزارش استاد/استادان راهنمای ذیربط و بررسی در شورای آموزشی استان تصمیمگیری خواهد شد. در هر صورت حذف نیمسال به این علت مجاز نیست. ت: فرایندهای اداری آموزش

١١ – در خصوص فرایندهایی که در حالت عادی به دلیل عدم انجام در مهلت مقرر از سوی دانشجو، مستلزم مراجعه احتمالی به مرکز یا واحد است، با اتخاذ تدابیر مقتضی و متناسب با شرایط حداکثر مساعدت برای ارایه خدمات از راه دور انجام شود.

١٢ – لازم است در هر مرکز یا واحد یا ستاد استان تمهیدات لازم برای پاسخگویی از راه دور به سوالات دانشجویان و راهنمایی لازم و پیگیری مشکلات به کمک همکاران مجرب و پرحوصله حداقل در فاصله زمانی ساعت ٨ تا ١۶ (و بیشتر از آن و روزهای تعطیل در صورت امکان) اتخاذ شود. سامانه پیشخوان به نیز برای رفع بخشی از نیازهای دانشجویان گرامی در این خصوص فعال است.

13- مقتضی است تمهیداتی برای استمرار فعالیتهای اداری مرتبط با آموزش (از قبیل جلسات گروه و شورای آموزشی) برای خدمت رسانی مطلوب به دانشجویان، در صورت نیاز به صورت از راه دور، اتخاذ شود.

١۴ – در خصوص سایر موارد متناسب با شرایط تصمیم لازم اتخاذ و به استحضار خواهد رسید.

١۵ – در پایان ضمن تشکر از زحمات همه همکاران گرامی استان به ویژه همکاران حوزه آموزش و اعضای هیات علمی به عنوان مجریان این برنامه و همکاران حوزه فناوری اطلاعات که زیرساخت فنی لازم را فراهم و پشتیبانی میکنند، امید است با ارایه خدمات مطلوب به دانشجویان گرامی در ایفای رسالت اجتماعی دانشگاه اقدامات موثری انجام دهیم

نوشته دستورالعمل نحوه ادامه ترم دوم در دانشگاه پیام نور اولین بار در سایت پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور منتشر شده است

همه مطالب :
پی ان یو نیوز - PnuNews - اخبار پیام نور - اخبار پیام نور- اخبار دانشگاه آزاد - اخبار آموزش عالی - ثبت نام فراگیر پیام نور - دانلود رایگان نمونه سوال با جواب و پاسخنامه - لیست منابع پیام نور

Untitled 1

 

سوالی دارید؟ سامانه جامع پرسش و پاسخ دانشگاهی راه حل شماست ...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس